Informacji dotyczącą projektu pn.
„Utworzenie Centrum Kompetencji Zawodowych w branży administracyjno-usługowej” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, 10 Oś priorytetowa: Wiedza i Kompetencje, Działanie 10.2. Rozwój Kształcenie zawodowego, Poddziałanie 10.2.2. Kształcenie zawodowe uczniów – SPR.
o numerze RPMP.10.02.02-12-0025/19
Łączna wartość projektu wynosi 4,821,898.26 zł
w tym dofinansowanie z UE 4,098,613.52 zł
Nazwa i adres instytucji realizującej projekt: Miasto Nowy Sącz – Nowosądecki Inkubator Przedsiębiorczości ul. Wyspiańskiego 13, 33-300 Nowy Sącz
Data realizacji projektu: od 2020-02-01 do 2022-12-31
W projekcie biorą udział szkoły:
ZSE – Zespół Szkół Ekonomicznych ul. Grodzka 34, 33-300 Nowy Sącz
ZS2 – Zespół Szkół nr 2 im. Sybiraków, ul. Królowej Jadwigi 29, 33-300 Nowy Sącz
ZS3 – Zespół Szkół Nr 3 im. Bolesława Barbackiego, ul. Szczęsnego Morawskiego 2, 33-300 Nowy Sącz
ZS4 – Zespół Szkół Nr 4, ul. Świętego Ducha 6, 33-300 Nowy Sącz
Do kogo skierowana jest oferta:
- uczeń/uczennica publicznych i niepublicznych szkół i placówek systemu oświaty kształcących się w województwie małopolskim,
- kadra publicznych i niepublicznych szkół i placówek systemu oświaty w województwie małopolskim.
Zakres wsparcia projektu:
1. Kursy wyposażające uczniów |
1.1 |
Kurs „Pilot wycieczek” |
|
---|---|---|---|
1.2 |
Kurs „Wykorzystanie programów finansowo-księgowych w prowadzeniu małej działalności gospodarczej osób fizycznych” |
|
|
1.3 |
Kurs „Program Płatnik od A do Z” |
|
|
1.4 |
Kurs „Język angielski zawodowy” |
|
|
1.5 |
Kurs „Kasa fiskalna w działalności handlowej” |
|
|
1.6 |
Kurs „Podstawy grafiki komputerowej połączone z warsztatami” |
|
|
1.7 |
Kurs „Podstawy fotografii połączone z warsztatami” |
|
|
1.8 |
Kurs „Zastosowanie narzędzi matematyki w ekonomii” |
|
|
1.9 |
Kurs „Język obcy w obsłudze klienta” |
|
|
1.10 |
Kurs „Arkusz kalkulacyjny MS Excel w pracy zawodowej” |
|
|
1.11 |
Kurs „Kreowanie wizerunku i analiza kolorystyczna” |
|
|
1.12 |
Kurs „Keratynowe prostowanie włosów” |
|
|
1.13 |
Kurs „Wykorzystanie programów finansowo-księgowych w prowadzeniu małej działalności gospodarczej osób fizycznych” |
|
|
1.14 |
Kurs „Język angielski zawodowy” |
|
|
1.15 |
Kurs „Obsługa kas fiskalnych” |
|
|
1.16 |
Kurs „Zastosowanie narzędzi matematyki w ekonomii” |
|
|
1.17 |
Kurs „Komputerowe projektowanie odzieży” |
|
|
1.18 |
Kurs „Szycie odzieży skórzanej” |
|
|
1.19 |
Kurs „Projektowanie i wykonanie odzieży dziecięcej – wyprawka dziecięca” |
|
|
1.20 |
Kurs „Techniki komputerowe w hafcie” |
|
|
1.21 |
Kurs „Malowanie na tkaninie” |
|
|
1.22 |
Kurs „Dekoracja wnętrz” |
|
|
1.23 |
Kurs „Makijaż, wizaż i stylizacja twarzy” |
|
|
1.24 |
Kurs „Podstawy pakietu CorelDRAW Graphic Suite” |
|
|
1.25 |
Kurs „Z przedłużania i zagęszczania włosów” |
|
|
1.26 |
Kurs „Barberski” |
|
|
1.27 |
Kurs „Koloryzacja: sombre, ombre, baleyage” |
|
|
1.28 |
Kurs „Język angielski zawodowy dla fryzjerek” |
|
|
2. Kursy certyfikowane kończące się uzyskaniem kwalifikacji dla 320 uczniów |
2.1 |
Kurs „Prowadzenie spraw kadrowo-płacowych” |
|
2.2 |
Kurs „Prowadzenie spraw rachunkowo-finansowych” |
|
|
2.3 |
Kurs „Prawo Jazdy kat.B” |
|
|
3.Dodatkowe zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze dla 260 uczniów |
3.1 |
Zajęcia wyrównawcze przygotowujące uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe A.35 i AU.35 |
|
3.2 |
Zajęcia wyrównawcze przygotowujące uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe A.36 ; AU.36 |
|
|
3.3 |
Zajęcia wyrównawcze przygotowujące uczniów w do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe A.26 Sprzedaż produktów i usług reklamowych |
|
|
3.4 |
Zajęcia wyrównawcze przygotowujące uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe A.35 Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji |
|
|
3.5 |
Zajęcia wyrównawcze przygotowujące uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe A.36 Prowadzenie rachunkowości |
|
|
3.6 |
Zajęcia wyrównawcze przygotowujące uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe A.18 Prowadzenie sprzedaży |
|
|
3.7 |
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki |
|
|
3.8 |
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego |
|
|
3.9 |
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z informatyki |
|
|
3.10 |
Zajęcia wyrównawcze z matematyki |
|
|
3.11 |
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego |
|
|
4.Doradztwo edukacyjno-zawodowe dla 80 uczniów |
4.0 |
Doradztwo edukacyjno-zawodowe |
|
5.Staże zawodowe dla 304 uczniów |
5.0 |
Staże zawodowe |
|
6. Pomoc stypendialna dla 160 uczniów szczególnie uzdolnionych |
6.0 |
Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów zawodowych |
|
7. Studia podyplomowe dla 4 nauczycieli na kierunkach |
7.1 |
Reklama i public relations dla nauczycieli |
|
7.2 |
Przedsiębiorczość dla nauczycieli |
|
|
8. Kursy kwalifikacyjne lub szkolenia doskonalące dla 28 nauczycieli w zakresie tematyki związanej z nauczanym zawodem. |
8.1 |
Szkolenie certyfikowane Amadeus „Konsultant biura podróży” (rezerwacje lotnicze, hotelowe i samochodowe) |
|
8.2 |
Szkolenie certyfikujące „REVAS Business Simulations Games” |
|
|
8.3 |
Profesjonalne kursy przygotowane przez stowarzyszenie księgowych w Polsce |
|
|
8.4 |
Kurs języka angielskiego dla nauczycieli przedmiotów zawodowych – doskonalący umiejętności językowe |
|
|
8.5 |
Kurs dla nauczycieli „Obsługa systemu Optitex” |
|
|
8.6 |
Kurs certyfikowany „Od zera do barbera” |
|
|
8.7 |
Kurs certyfikowany „Przedłużanie i zagęszczania włosów ” |
|
|
8.8 |
Kurs certyfikowany „„Beauty for You” |
|
|
9. Wzmocnienie współpracy szkół zawodowych z uczelniami – wizyty zawodoznawcze dla 90 uczniów |
Wyjazd nr 1 – Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach |
||
Wyjazd nr 2 – Szkoła Wyższa VIA MODA w Warszawie i Politechnika Łódzka |
|||
Wyjazd nr 3 – Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi -Wdział Tkaniny i Ubioru, Ariadna – Fabryka nici, Centralne Muzeum Włókiennictwa |
Adaptacja i wyposażenie pracowni:
- Adaptacja i wyposażenie pracowni ekonomiczno-rachunkowej (sala 25)- ZSE
- Modernizacja pracowni informatycznej na pracownię multimedialną dla zawodu technik organizacji reklamy (sala 51) ZSE
- Adaptacja i wyposażenie pracowni ekonomiczno-rachunkowej ZS2
- Adaptacja i wyposażenie pracowni sprzedaży- ZS2
- Adaptacja i wyposażenie pracowni włókienniczej -ZS3
- Adaptacja i wyposażenie pracowni fryzjerskiej – ZS4
- Wyposażenie pracowni projektowania odzieży -ZS3
- Wyposażenie pracowni technologicznej – ZS3
- wyposażenie pracowni kreowania ubioru -ZS3
Cel projektu: jest zwiększenie szans na zatrudnienie absolwentów szkół zawodowych, dzięki poprawie efektywności kształcenia zawodowego, realizowanego we współpracy z pracodawcami poprzez działania w obrębie branży administracyjno-usługowej w województwie małopolskim.
Osiągnięte efekty (korzyści) dzięki realizacji projektu: nabycie dodatkowych kwalifikacji przez 90 uczniów, dodatkowych kompetencji przez 250 uczniów-liczona liczba PESEL, podniesienie kwalifikacji zawodowych 2 nauczycieli przedmiotów zawodowych lub praktycznej nauki zawodu szkół ponadgimnazjalnych -liczona liczba PESEL; programy współpracy ZSE, ZS2, ZS3 i ZS4 z pracodawcami poprzez organizację 165 staży zawodowych dla uczniów-liczona liczba PESEL; tworzenie w ZSE, ZS2, ZS3 i ZS4 warunków zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy zawodowej poprzez wyposażenie/doposażenie/adaptację w nowoczesny sprzęt i materiały dydaktyczne 11 pracowni; pomoc stypendialną dla 40 szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów zawodowych liczona liczba PESEL; doradztwo zawodowe dla 40 uczniów-liczona liczba PESEL . UP może brać udział w kilku formach wsparcia.
Harmonogram realizacji projektu:
Forma wsparcia |
2020 |
2021 |
2022 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
kwartał |
kwartał |
kwartał |
||||||||||
I |
II |
III |
IV |
I |
II |
III |
IV |
I |
II |
III |
IV |
|
Adaptacja i wyposażenie pracowni w placówkach CKZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kursy kompetencyjne i kwalifikacyjne dla uczniów i nauczycieli, dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, studia podyplomowe dla nauczycieli, wizyty zawodoznawcze. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Staże zawodowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doradztwo edukacyjno -zawodowe, pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WAŻNE DOKUMENTY DLA UCZNIÓW:
- Formularz rekrutacyjny dla ucznia.
- Po zakwalifikowaniu.
- Kolejne formy wsparcia.
- Regulamin uczestnictwa.
- Rezygnacja z udziału.
WAŻNE DOKUMENTY DLA NAUCZYCIELI: